Makrók fogyás női endomorf. Testalaktok, testalak típusok! - Fogyás ectomorph

makrók fogyás női endomorf

A csodadiéták és a kalóriák bűvöletében hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni a makrotápanyagokataz csak a gyúrósoknak való jeligével.

Bryn Terfel: Mindig a rosszfiúkat tapsolják meg

Kalóriadeficittel fogyhatunk úgy is, hogy közben szervezetünket feldolgozott, tápanyagban szegény ételekkel terheljük.

Azonban ne csodálkozzunk, ha ilyenkor izomból adjuk le súlyfeleslegünk jelentős részét, alig marad energiánk, és löttyedt fazont látunk, a bombatest helyett, a tükörben. Hogy mindezt elkerülhessük, szakértőnk, Kiss Gergely beavat minket a makrotápanyagok rejtelmeibe, és azt is megtudhatjuk, hogyan szabhatjuk őket magunkra.

A makrotápanyagok fogalma A makrotápanyagok olyan tápanyagok, amelyek energiát biztosítanak számunkra.

"+_NEWS_RATING_YOU_LIKE_THIS_ARTICLE+"

A nevében rejlik a nagy szó, amely arra utal, hogy nagy mennyiségben van szükségünk rájuk. A makrotápanyag egy gyűjtőfogalom, amely 3 alapvető tápanyagot tartalmaz, ezek a szénhidráta zsír és a fehérje.

Mindhárom energiabevitelt biztosít, kalóriamennyiségük viszont nem azonos. A szénhidrátok és a fehérjék grammonként 4 kalóriát tartalmaznak, a zsír azonban grammonként 9-et. A zsírok lebontásához kell a legtöbb idő, ezeket követik a fehérjék, végül pedig makrók fogyás női endomorf szénhidrátok.

Golden Globe Race: Uku Randmaa 3. helyen a célban Lepage fogyás

A makrotápanyagok szerepe A makrotápanyagok arányainak meghatározásával lehet elérni a kívánt sikert testünkön. Tévhit, hogy csak a testépítőknek kell számolgatnia ezeket, míg a fogyókúrázóknak elegendő csupán a kalóriákat figyelni.

makrók fogyás női endomorf test karcsúsító bandung

Aki kizárólag a kalóriákat monitorozza, hogy kalóriadeficitet érjen el, fogyni fog valószínűleg izomból isalkata viszont tónustalan, löttyedt lesz, hívja fel a tipikus hibára a figyelmet szakértőnk, Kiss Geri. Akár zsírcsökkentés, akár izomnövekedés, vagy éppen szinten tartás a célunk, mindhez a makrok megfelelő bevitele segít hozzá.

Táplálkozás és edzés testtípus szerint | Clean Eating Magyarország

Ha belegondolunk, egy átlag szakácskönyvben sem az arányoknak megfelelően vannak összeállítva a receptek, hanem az ízlelőbimbóinknak. Ez természetesen nem azt makrók fogyás női endomorf, hogy az arányok figyelembevételével rossz lenne az ételek íze. A makrok időbeli felosztására általános, könnyen megjegyezhető szabályként azt javasolja szakértőnk, hogy a fehérjebevitelt a nap folyamán 50 év feletti fogyás legjobb módja, míg a zsír- és a szénhidrátfogyasztást csökkentsük azaz ezeket inkább napközben és ne késő este fogyasszuk.

Most pedig nézzük, hogy mire jó a három alapvető tápanyag, és milyen minőségi ételekből érdemes bevinni őket a szervezetünkbe. A zsírok és legjobb forrásaik A zsíroknak fontos szerepük van az idegpályák és a hormonok működésében. Azoknak a nőknek, akik túlságosan visszaszorítják a zsír fogyasztását, akár a menstruációjuk is elmaradhat, figyelmeztet Geri. A jó zsírok bevitelével csökkenthetjük a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

  1. Akkor is nyugodtan alkalmazhatjuk, ha kisebb kövérséggel küzdünk, ebben az esetben hamarabb abbahagyatjuk a kúrát.
  2. Zsírégetők alvásra
  3. Zab fogyás tanulmány
  4. Pszichoszociális kezelés.
  5. Endomorph diéta a fogyás
  6. Golden Globe Race: Uku Randmaa 3.
  7. Így szabjuk saját igényeinkhez a makrotápanyagokat | Well&fit
  8. Endomorph diéta étrend

Emellett a zsíroknak a vitaminok felszívódásában, illetve az ételek utáni sóvárgás elkerülésében is kiemelt szerepük van. Két alapfajtáját különböztetjük meg: a telített zsírokat, amelyek fogyasztását korlátozni kell, és a telítetlen zsírokat, amelyeket leginkább a növényi olajokban találhatunk meg, és napi javasolt zsírbevitelünk fő részét lehetőleg ezekből kellene fedeznünk.

Recent Stories:

A többszörösen telítetlen, esszenciális Omega-3 zsírsavat bátran fogyaszthatjuk, nem fogja elraktározni szervezetünk. A hidegen sajtolt, telítetlen zsírsavakban és vitaminokban gazdag olajok közül érdemes beiktatni étrendünkbe a magolajakat, mint a makadámdió- és a lenmagolaj, illetve az olívaolajat.

Szakértőnk azt ajánlja, hogy főzéshez-sütéshez viszont inkább a kókuszolajat részesítsük előnyben, egészségünk érdekében. Ennek ugyanis magas a füstpontja az a hőmérséklet, ahol elindulnak a káros oxidációs folyamatok az olajokbanígy minden felhasználásra kiválóan és biztonsággal alkalmas.

A fehérjék és legjobb forrásaik A fehérjék létfontosságúak a megfelelő csontozat és izomzat kialakításához, illetve megtartásához. Elsődleges szerepet töltenek be a növekedésben, az elhasználódott vagy károsodott sejtek és szövetek regenerálódásában.

makrók fogyás női endomorf német juhásznak le kell fogynia

Az aminosavak a fehérjék építőkövei, a fehérjék összesen 22 aminosavból épülnek fel. Ebből 9 darab az, amely az emberi szervezet számára esszenciális fenil-alanin, hisztidin, izoleucin, leucin, lizin, metionin, treonin, triptofán és valinazaz a szervezetünk nem képes előállítani őket, ezért táplálékokkal kell bevinnünk.

A komplex fehérjeturmixokat remekül tudja hasznosítani a szervezet, és úgy vannak összeállítva, hogy pont egy étkezésre megfelelő a proteintartalmúk. Edzés előtt érdemes BCAA -t elágazó szénláncú aminosavak: L-leucin, L-izoleucin, L-valin is magunkhoz venni, különösen, ha nincs időnk előtte megfelelően étkezni, hogy elkerüljük az izomfehérjék lebontását.

További cikkeink a témában

A halak, a húsok vörös hús isa tojás, a túró és a cottage cheese mind-mind remek fehérjeforrás. Sajtok közül az alacsony zsírtartalmúak ajánlottak csak, mint az óvári, a light trappista vagy a light mozzarella. Egy átlagos felnőtt szervezet számára testsúlykilogrammonként 0,2 g fehérje fogyasztása javasolt naponta.

Ennél többet nem célszerű bevinni, mert megterheli a veséket, azaz vesekárosító hatása lehet, hívja fel a mértéktelen fehérje fogyasztására a figyelmet Kiss Geri.

A szénhidrátok és legjobb forrásaik A szénhidrátokat sem érdemes mellőzni az étrendünkből, még kemény fogyókúra időszakában sem javasolt kiiktatni őket, figyelmeztet szakértőnk.

  • Hogy elveszíti a hasi zsíromat
  • Hogyan lehet gyorsan fogyni örökre

A szénhidrátok biztosítják ugyanis az energiát mindennapjainkhoz, ezek a hajtó üzemanyagaink. Ilyenek a quinoa, a zab, a hajdina, a bulgur és az édesburgonya. A rizs magas GI-vel rendelkezik, így ezt csak akkor ajánlja szakértőnk, ha az izomépítés, az erősítés a cél. A makrok testreszabása Ahhoz, hogy a makrotápanyagokat megfelelő eloszlásban vigyük be, tisztában kell lennünk testalkatunkkal és egyéni testi adottságainkkal.

Kapcsolódó cikkek

Szakértőnk szerint ez bár elsőre bonyolultnak tűnik, valójában nem egy ördöngösség, csak egy kis időt kell önmagunkra szánni. Háromféle testtípust különböztetünk meg: ectomorph, mezomorph és endomorph. Ezek tudatában jól kirajzolódik, hogy ha valaki igazán nagy eredményt akar elérni, akkor magára főz, mert bármennyire is finom és kényelmes az étterem, vagy épp a házhoz szállítás, az egyéni adottságainkhoz cseppet sincs köze.

Tipikus ismertetőjele, hogy végtagjai hosszúak és vékonyak.

makrók fogyás női endomorf legjobb karcsúsító köröm alakú

Ha ez az alkattípusunk, biztos sokan irigykednek ránk, hiszen gyors az anyagcserénk, nehezen hízunk, viszont könnyen fogyunk. A mezomorph típus sportos, atletikus, ezért klasszikus Herkules alkatnak is nevezik.

Testalaktok, testalak típusok! - Fogyás ectomorph

Izmoserősebb csontozatú. Ha ebbe a típusba tartozunk, viszonylag szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hiszen makrók fogyás női endomorf változtathatunk alakunkon. A mezomorph ugyanis ugyanolyan könnyen hízik, mint fogy.

makrók fogyás női endomorf fogyás 42- nél

Olvassa el is